Jak sobie radzić z zakwasami po treningu?

Jak sobie radzić z zakwasami po treningu?

Miewasz po treningu zakwasy? Zobacz jak sobie z nimi radzić!

Każdy z nas doświadczył jak męczące dla samopoczucia i bolesne potrafią być zakwasy. 😞
W szczególności to bolączka początkujących, ale nie tylko! Mogą pojawić się także po dłuższej przerwie od ćwiczeń.

Dlatego warto znać kilka sposobów, jak sobie z nimi skutecznie poradzić! 💪

Gorąca kąpiel z olejkami eterycznymi

Gorąca woda pozwala mięśniom rozluźnić się i odpocząć, a olejki eteryczne – najlepiej lawendowy, świerkowy lub olejek z palmarosy – działają odprężająco i łagodzą ból.

Dobrym sposobem na zakwasy są także masaże

Obolałe miejsca warto uciskać nawet kilka razy dziennie, a efekty będą jeszcze lepsze, jeśli w jego trakcie zastosujesz olejek eteryczny o działaniu łagodzącym, np. lawendowy czy świerkowy. Masaż można też zastąpić wałkowaniem ciała przy pomocy piankowego rollera. W przypadku mocnych zakwasów, obie metody mogą się okazać bolesne, ale warto zacisnąć zęby, aby przyspieszyć powrót do formy.

Sauna także pomoże Ci na zakwasy!

Wysoka temperatura powoduje rozluźnienie, obniża bolesność, poprawia krążenie i dotlenienia
tkanki. Pamiętaj jednak, że wizyta w saunie jest obciążająca dla organizmu. Po intensywnym wysiłku
warto się z nią wstrzymać przez kilkanaście godzin.

Lekki trening

W regeneracji mięśni pomoże trening o niskiej lub umiarkowanej częstotliwości, np. trucht, przejażdżka na rowerze czy wizyta na basenie. W początkowej fazie aktywności bolesność mięśnie może wzrosnąć, ale po chwili zakwasy miną. Pamiętaj jednak, że trening nie może być zbyt intensywny, gdyż doprowadzi to do kolejnych mikrouszkodzeń mięśni i jeszcze większego bólu.