Jak przygotować się do biegania zimą?

Jak przygotować się do biegania zimą?

Za oknami możemy już powoli zaobserwować zimowe widoki, dlatego warto wiedzieć, jak przygotować się do biegania na śniegu! ❄

Bieganie zimą dla wielu początkujących osób może wydawać się niezwykle trudne – śliska nawierzchnia, przenikliwy mróz, czy szybko zapadający zmrok to warunki, które niekoniecznie sprzyjają do odbycia treningu.

Dlatego warto wiedzieć jak się do takiego treningu odpowiednio przygotować! 😁

Po pierwsze – zaplanuj swoją trasę.

Dokładnie wyznacz trasę swojego biegu, postaraj się wybrać odśnieżone ścieżki lub te z mocno ubitym śniegiem. Zabierz ze sobą naładowany telefon, gdyż w zimowych warunkach łatwiej o kontuzję, a wtedy możesz wezwać pomoc!

Po drugie – przygotuj swój organizm do wysiłku

Jeżeli masz taką możliwość – przeprowadź rozgrzewkę jeszcze w domu, jeżeli nie, to pamiętaj o wysokiej intensywności ćwiczeń, by móc odpowiednio rozgrzać mięśnie.

Po trzecie – ubierz odpowiednie ubrania

Podstawowy błąd podczas aktywności zimą, to zbyt gruba odzież, wykonana z niewłaściwych materiałów. Dlatego załóż ubrania, które zapewniają odpowiednią izolację termiczną. Idealnie sprawdzą się do tego rzeczy wykonane z Gore-Texu, czy Coolmaxa – zapewniają one dobre odprowadzanie wilgoci i utrzymują ciepło naszego ciała.
Pamiętaj także o czapce i rękawiczkach – podczas mrozów jest to konieczność!
Dodatkowo możesz także zaopatrzyć się w komin, który dodatkowo ogrzeje powietrze, które dociera do naszych płuc.

Po czwarte – zadbaj o odpowiednie buty

Na lodzie bardzo łatwo jest złapać kontuzję, dlatego przy wyborze butów do biegania, kieruj się ich przyczepnością. Przyda nam się także wodoodporność, jednak zawsze warto jest mieć zapasowe skarpetki na zmianę. Jeżeli czujesz, że Twoje buty zbyt mocno przemokły – skróć trening i wróć do domu!