Jak prawidłowo oddychać podczas treningu?

Jak prawidłowo oddychać podczas treningu?

Wiele początkujących zmaga się z problemem prawidłowego oddychania podczas treningu, ale Ty możesz uniknąć ich błędów. Zobacz w jaki sposób! 😁

Prawidłowe oddychanie jest bardzo ważne w funkcjonowaniu naszego organizmu, zwłaszcza podczas wysiłku!

Niestety większość ludzi nie potrafi wykorzystać całej powierzchni płuc w trakcie oddychania.

Podczas treningu siłowego napinają się mięśnie wokół płuc, co utrudnia i spłyca oddech, a to prowadzi do niewystarczających ilości tlenu pompowanych przez naszą krew.

Dodatkowo nieprawidłowy rytm oddechu lub wstrzymywanie oddechu podczas treningu może prowadzić do przykrych konsekwencji np. nadciśnienia. 😞

Dlatego warto nauczyć się kontrolować swój oddech.

Ale jak to zrobić? 🤔

Po pierwsze – nigdy nie wstrzymuj oddechu

Pozwól pracować przeponie na wzmożonych obrotach, ponieważ podczas wysiłku potrzebujemy więcej tlenu do pracy.

Po drugie – Zachowaj prawidłowy rytm

Zapamiętaj, że podczas opuszania ciężarów (faza ekscentryczna) robimy wdech. Następnie wydech podczas wysiłku, kiedy wypychamy ciężar (faza koncentryczna). Podczas fazy pomiędzy wdechem, a wydechem powinniśmy pamiętać o bezdechu i wstrzymaniu oddechu na mniej więcej jedną sekundę.

Warto zaznaczyć, że nasz organizm ma najwięcej mocy podczas gdy płuca zapełnione są w ¾ objętości, więc pełen wdech podczas treningu nie jest najlepszą opcją.